O projektu:
Místo: Plzeň, Česká republika
Rok realizace: 2013
Investor: ŠKODA CITY SERVICE, s.r.o., Bammer trade, a.s.
Finanční objem: <10 mil. Kč
Dodávka: Integrované řešení automatizace budov MaR (BMS)
Řídící systém: Wago
Velikost systému: 6 200 datových bodů
Plocha objektu: 116 000 m2
Integrace systémů: BMS, energetický monitoring
OPRAVÁRENSKÝ PODNIK ŠKODA PLZEŇ
Opravárenský a odstavný závod v průmyslové zóně
Škodovácký areál v Plzni prochází od roku 2004 velkou revitalizací s cílem oživit tradiční průmyslové území města. Součástí revitalizace
škodováckého areálu byl i nový odstavný a opravárenský závod PMDP o rozloze zhruba 11,6 ha. Jedná se o haly pro provádění servisních
úkonů na vozidlech, strojní myčky, lakovna a odstavné prostory pro parkování s kapacitou parkovacích míst depa pro 175 autobusů
a 136 trolejbusů. Nově vybudovaný opravárenský závod v průmyslové zóně Škoda
v Plzni poskytuje pracovní místa pro 817 zaměstnanců včetně 210 parkovacích míst.
Společnost Škoda Transportation je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Mezi její výrobky patří především
nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony
pro dopravní systémy. Tržby se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí.
Škoda Transportation má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku nebo Maďarsku.
Opravárenský komplex v areálu Škody
Popis řešení
- Dodávka, montáž a zprovoznění kompletního systému řízení technologií budovy
- Regulaci zajišťují programovatelné DDC podstanice WAGO umístěné v rozvaděčích s připojením BMS – řídicí dispečink prostřednictvím Ethernetu
- Procesní podstanice zajišťují řídící a monitorovací funkce
- Regulátory zpracovávají vstupní signály a prostřednictvím výstupních analogových a digitálních signálů zajišťují plně automatický chod
technologických zařízení a v souladu s požadavkem na minimalizaci energetické náročnosti provozu
- Centralizace technologií techniky je zajištěna pomocí centrálního, řídícího pracoviště MaR
- Vzdálené monitorování a vyhodnocování spotřeb z měřičů spotřeb energií prostřednictvím komunikační sítě (elektroměry, měřiče tepla a chladu)
BMS část
- Vybudování centrálního dispečerského pracoviště v grafickém provedení
- Rozhraní pro vzdálený přístup přes www
Vizualizace a řízení
Ukázky vizualizačních obrazovek