Řešení pro řízení budov

O projektu:

    Místo: Plzeň, Česká republika
    Rok realizace: 2013
    Investor: ŠKODA CITY SERVICE, s.r.o., Bammer trade, a.s.
    Finanční objem: <10 mil. Kč

    Dodávka: Integrované řešení automatizace budov MaR (BMS)
    Řídící systém: Wago
    Velikost systému: 6 200 datových bodů
    Plocha objektu: 116 000 m2
    Integrace systémů: BMS, energetický monitoring

OPRAVÁRENSKÝ PODNIK ŠKODA PLZEŇ

Opravárenský a odstavný závod v průmyslové zóně

Škodovácký areál v Plzni prochází od roku 2004 velkou revitalizací s cílem oživit tradiční průmyslové území města. Součástí revitalizace škodováckého areálu byl i nový odstavný a opravárenský závod PMDP o rozloze zhruba 11,6 ha. Jedná se o haly pro provádění servisních úkonů na vozidlech, strojní myčky, lakovna a odstavné prostory pro parkování s kapacitou parkovacích míst depa pro 175 autobusů a 136 trolejbusů. Nově vybudovaný opravárenský závod v průmyslové zóně Škoda v Plzni poskytuje pracovní místa pro 817 zaměstnanců včetně 210 parkovacích míst.

Společnost Škoda Transportation je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Mezi její výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Tržby se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí. Škoda Transportation má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku nebo Maďarsku.

Opravárenský komplex v areálu Škody

Popis řešení

  • Dodávka, montáž a zprovoznění kompletního systému řízení technologií budovy
  • Regulaci zajišťují programovatelné DDC podstanice WAGO umístěné v rozvaděčích s připojením BMS – řídicí dispečink prostřednictvím Ethernetu
  • Procesní podstanice zajišťují řídící a monitorovací funkce
  • Regulátory zpracovávají vstupní signály a prostřednictvím výstupních analogových a digitálních signálů zajišťují plně automatický chod technologických zařízení a v souladu s požadavkem na minimalizaci energetické náročnosti provozu
  • Centralizace technologií techniky je zajištěna pomocí centrálního, řídícího pracoviště MaR
  • Vzdálené monitorování a vyhodnocování spotřeb z měřičů spotřeb energií prostřednictvím komunikační sítě (elektroměry, měřiče tepla a chladu)

BMS část

  • Vybudování centrálního dispečerského pracoviště v grafickém provedení
  • Rozhraní pro vzdálený přístup přes www

Vizualizace a řízení

Ukázky vizualizačních obrazovek

 

 

 

 

 

 

« zpět na seznam projektů